SocialMediaMondays

Elke trainingssessie focust op hoe je sociale media kan inzetten om een bepaalde nood van je bedrijf aan te pakken. De sessies worden gegeven door ervaren sociale media marketeers die elk in een bepaald sociaal media kanaal gespecialiseerd zijn. In elke sessie ga je de nodige inspiratie krijgen, geïllustreerd met concrete voorbeelden. Zo leer je niet enkel concepten en technieken, maar zet ze ook in de praktijk om door middel van concrete opdrachten voor jouw bedrijf.

Op het einde van dit traject:


weet je welke sociale media optimaal zijn om jouw bedrijfsdoelstellingen te bereiken;
ben je in staat om zelf effectieve content te creëren;
ken je de technieken om deze te verspreiden en het bereik te vergroten via advertenties of organisch bereik;
kun je de effectiviteit van je posts/advertenties meten en
weet je hoe je inzicht kunt krijgen in de acties die mensen uitvoeren op je website.

Wanneer?

De sessies gaan door op maandag tussen 18h00 en 21h00, zie hieronder voor de planning. Het Social Media Coaching Team zal aanwezig zijn vanaf 17h30 om jullie warm welkom te heten. Tijdens de sessies voorzien we ook voldoende tijd om offline te netwerken.

Kostprijs?

€800 (Excl. BTW)
We organiseren dit begeleidingstraject met onze partner in Limburg, VKW Limburg.

Bij meerdere deelnemers per bedrijf, betaal je €700 vanaf de tweede deelnemer.Als KMO kan je 30% tot 40% subsidie bekomen mits beroep te doen op de kmo-portefeuille van de Vlaamse Overheid. UC Leuven-Limburg is een erkend dienstverlener.

Waar?

Deze sessies gaan door in het gebouw Management van UC Leuven Limburg in Diepenbeek
Agoralaan 1, 3590 Diepenbeek

Planning van de sessies

Klik op de titel voor meer informatie over de sessie

Sociale media en het recruitment proces gaan hand in hand anno 2019. Bedrijven maken steeds meer gebruik van Facebook en/of LinkedIn om hun ideale kandidaat te bereiken en te benaderen. Voordeel van deze kanalen is dat je heel precies kunt afstemmen wie de berichten te zien krijgt. In deze sessie leer je hoe je je organisatie als de geknipte werkgever kan introduceren bij je toekomstige medewerkers. Je leert ook hoe je je vacature aan duizenden kandidaten kan tonen.

Deze sessie gaat over de valkuilen van transparante communicatie op sociale media. Je leert waarom en hoe je sociale media kunt inzetten om het vertrouwen van je klant te winnen. Aan de hand van voorbeelden zie je wat werkt en wat niet werkt in de aanpak van crisis management en negatieve reacties op je sociale media kanalen.

In deze sessie leer je wat de motivaties zijn van verschillende doelgroepen om tijd op sociale media te spenderen en hoe je een content kalender kunt maken om met je klanten in contact te blijven. Je krijgt tijdens deze sessie concrete tips om de betrokkenheid van je klanten te vergroten.

81 procent van de consumenten informeert zich online voor een aankoop en 38 procent van de aankopen gebeurt op basis van reviews en klantervaringen. Je leert in deze sessie hoe je consumenten je ambassadeurs kunnen worden door hun goede ervaringen met hun vrienden en kennissen op sociale media te delen.

In de zakelijke markt is LinkedIn onvermijdelijk geworden. Je bereikt er in België ongeveer 3 miljoen professionals mee. LinkedIn heeft ondertussen meer dan 600 miljoen gebruikers wereldwijd, die ook steeds actiever zijn. En toch gebruiken de meeste ondernemers en professionals slechts een fractie van de mogelijkheden die LinkedIn biedt en dat is een gemiste kans. Meestal doet hun profiel gewoon dienst als cv of als online visitekaartje, terwijl LinkedIn een boost kan geven aan je netwerk en een efficiënte rekruteringstool en sales generator kan zijn. Hoe vind je de mensen waarmee je zaken wilt doen, terwijl je je tijd nog steeds effectief beheert? Samen boosten we je brand op LinkedIn.

In het topic Analytics gaan we in detail in op de nieuwste hype: hoe kunnen we Social Media gebruiken om te leren? Wat kunnen we leren van onze concurrenten? Wat van onze consumenten? Waar is onze doelgroep mee bezig? Welke nieuwe technologieën zijn beschikbaar op de markt? Welke kan ik gebruiken om te innoveren?

Wil je zeker zijn van een plaats en je nu al inschrijven voor de trajecten?

Schrijf je hier in

Enkele tevreden deelnemers

De zaakvoerster, Patricia de Fillete : “De voorbije jaren heeft de winkel een vast cliënteel uitgebouwd. Nu willen we verder groeien door onze klanten efficiënt te informeren over de nieuwe collecties, de acties rond de toptopicals … én door nieuwe klanten aan te trekken. Social Media leek ons een mogelijk kanaal, maar hoe pak je dat aan ?

Patricia de Fillete-Mooi Lifestyle

De enthousiast gebrachte en interactieve Social Media Mondays hebben helemaal opgeleverd wat ik ervan verwachtte. Na toepassing van de tips & tricks heb ik immers echte vooruitgang gemerkt in het aantal interacties op onze sociale media kanalen én in onze bedrijfsomzet. Een mooie bijkomstigheid is bovendien dat ik ook mijn zakelijke netwerk heb kunnen verbreden. Missie 100% geslaagd!

Koen Lambrechts-Eric Banden

Verleden jaar volgde ik een cursus "social media mondays", georganiseerd door het VKW en UCLL en zeer enthousiast gegeven door Kutlu Taskin Tuna en Ilse Bollens. Deze cursus werd gevolgd door een "social media coaching" traject, waarbij de sociale media van ons kantoor aanzienlijk "geboost" werden door een team enthousiaste en bekwame studenten, in samenwerking met mijn medewerkster Chanou. Bedankt UCLL-Moving Minds!

Danny Janssen-Kantoor Janssen