SocialMediaMondays

Wil jij stap voor stap leren om zelf je Social Media strategie te schrijven, te implementeren en te evalueren? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Social Media Coaching Center organiseert interactieve trainingssessies waarbij we stap voor stap de mogelijkheden van Social Media doorlopen om van jouw aanwezigheid op Social Media een succes te maken.

6 interactieve avondsessies waarin we:

- Kennis opbouwen over WAT Social Media is en hoe het werkt
- Leren HOE we een social media plan schrijven, implementeren en evalueren
- Praktische tips & tricks delen om direct aan de slag te kunnen
- Best practices delen

Wanneer?

De sessies gaan door op maandag tussen 18h00 en 20h30, zie hieronder voor de planning. Het Social Media Coaching Team zal aanwezig zijn vanaf 17h30 om jullie warm welkom te heten. Tijdens de sessies voorzien we ook voldoende tijd om offline te netwerken.

Kostprijs?

€800 (Excl. BTW)
Bij meerdere deelnemers per bedrijf, betaal je €700 vanaf de tweede deelnemer.Als KMO kan je 30% subsidie bekomen mits beroep te doen op de kmo-portefeuille van de Vlaamse Overheid. UC Leuven-Limburg is een erkend dienstverlener.

Waar?

Deze sessies gaan door in het gebouw Management van UC Leuven Limburg in Leuven
Geldenaaksebaan 355, 3001 Heverlee

Planning van de sessies

Klik op de titel voor meer informatie over de sessie

Tijdens deze eerste sessie gaan we dieper in op wat Social Media is, hoe het werkt en vooral hoe je Social Media kan gebruiken om je marketingstrategie uit te voeren, te communiceren en om te leren. Jawel, om te leren. Dit is een relatief nieuw concept in het Social Media landschap, maar zeker voor KMO’s interessant.

Tijdens deze sessie gaan we dieper in op hoe we als merk/bedrijf communiceren op Social Media. Een traditionele marketingcampagne is een monoloog. Via Social Media marketing willen we als merk/bedrijf merk in dialoog treden met onze consument of onze stakeholders. Hoe doe je dat? Waar moet je opletten? Wat zijn de typische valkuilen? Wat is contentmarketing? Hoe ga je om met een “trol” (een mondige consument)? Hoe maak je ambassadeurs voor je merk/bedrijf?

Gedurende 3 opeenvolgende sessies (3, 4 & 5) gaan we praktisch aan de slag met de belangrijkste sociale netwerksites. Hoe maak ik een bedrijfspagina? Hoe vind ik fans, ambassadeurs …? Wat werkt? Wat werkt niet? Tips & tricks om gedeeld of gevolgd te worden? We werken samen met jullie een geïntegreerde campagne van A tot Z uit.

In het topic LEGAL gaan we in detail in op de nieuwste hype: hoe kunnen we Social Media gebruiken om te leren? Wat kunnen we leren van onze concurrenten? Wat van onze consumenten? Waar is onze doelgroep mee bezig? Welke nieuwe technologieën zijn beschikbaar op de markt? Welke kan ik gebruiken om te innoveren.
Daarnaast nemen we de tijd om de belangrijkste wettelijke aspecten van Social Media toe te lichten. Hoe zit het met privacy wetgeving? Wat met auteursrechten? Waar moet ik rekening mee houden als ik een wedstrijd organiseer via Facebook?

Meten is weten! Wat heeft mijn campagne opgeleverd? Tijdens deze sessie gaan we dieper in op hoe we Social Media campagnes kunnen evalueren, welke KPI’s relevant zijn, hoe we de verschillende KPI’s kunnen interpreteren en vooral wat we uit deze KPI’s kunnen leren om de volgende campagne nog relevanter te maken voor onze doelgroep.

Wil je meer informatie over dit traject?

Contacteer ons

Of wil je zeker zijn van een plaats en je nu al inschrijven voor de trajecten?

Schrijf je hier in

Enkele tevreden deelnemers

De zaakvoerdster, Patricia de Fillete : “De voorbije jaren heeft de winkel een vast cliënteel uitgebouwd. Nu willen we verder groeien door onze klanten efficiënt te informeren over de nieuwe collecties, de acties rond de toptopicals … én door nieuwe klanten aan te trekken. Social Media leek ons een mogelijk kanaal, maar hoe pak je dat aan ?

Patricia de Fillete-Mooi Lifestyle X