SocialMediaMondays

Sociale media bieden een nieuwe en doeltreffende manier om gericht in contact te komen met potentiële klanten, leveranciers of kandidaat-medewerkers. Het social media landschap is de laatste jaren echter sterk veranderd. Er zijn oneindig veel kanalen en dagelijks komen er nieuwe tools bij. Het is niet altijd even duidelijk welke social media kanalen je moet gebruiken, en op welke manier, om de juiste doelgroep met de juiste content te bereiken. Om jou daarbij te helpen, brengen wij de belangrijkste kanalen in kaart en geven we concrete tips en praktische opdrachten om er zelf mee aan de slag te gaan.

Gedurende 6 interactieve avondsessies zul je concreet sociale media leren gebruiken om:

meer klanten te bereiken
de loyaliteit van je bestaande klanten te verhogen
nieuwe medewerkers te vinden
je reputatie in je markt te versterken
ze efficiënter als advertentiekanaal te gebruiken

Ben je geïnteresseerd?
De sessies gaan door op maandag tussen 18h00 en 20h30.
Klik hieronder waar je onze #socialmediamondays wil volgen en
leer meer over de planning en het programma van de sessies.


Planning voor Limburg

Sociale media en het recruitment proces gaan hand in hand anno 2019. Bedrijven maken steeds meer gebruik van Facebook en/of LinkedIn om hun ideale kandidaat te bereiken en te benaderen. Voordeel van deze kanalen is dat je heel precies kunt afstemmen wie de berichten te zien krijgt. In deze sessie leer je hoe je je organisatie als de geknipte werkgever kan introduceren bij je toekomstige medewerkers. Je leert ook hoe je je vacature aan duizenden kandidaten kan tonen.

Deze sessie gaat over de valkuilen van transparante communicatie op sociale media. Je leert waarom en hoe je sociale media kunt inzetten om het vertrouwen van je klant te winnen. Aan de hand van voorbeelden zie je wat werkt en wat niet werkt in de aanpak van crisis management en negatieve reacties op je sociale media kanalen.

In deze sessie leer je wat de motivaties zijn van verschillende doelgroepen om tijd op sociale media te spenderen en hoe je een content kalender kunt maken om met je klanten in contact te blijven. Je krijgt tijdens deze sessie concrete tips om de betrokkenheid van je klanten te vergroten.

81 procent van de consumenten informeert zich online voor een aankoop en 38 procent van de aankopen gebeurt op basis van reviews en klantervaringen. Je leert in deze sessie hoe je consumenten je ambassadeurs kunnen worden door hun goede ervaringen met hun vrienden en kennissen op sociale media te delen.

In de zakelijke markt is LinkedIn onvermijdelijk geworden. Je bereikt er in België ongeveer 3 miljoen professionals mee. LinkedIn heeft ondertussen meer dan 600 miljoen gebruikers wereldwijd, die ook steeds actiever zijn. En toch gebruiken de meeste ondernemers en professionals slechts een fractie van de mogelijkheden die LinkedIn biedt en dat is een gemiste kans. Meestal doet hun profiel gewoon dienst als cv of als online visitekaartje, terwijl LinkedIn een boost kan geven aan je netwerk en een efficiënte rekruteringstool en sales generator kan zijn. Hoe vind je de mensen waarmee je zaken wilt doen, terwijl je je tijd nog steeds effectief beheert? Samen boosten we je brand op LinkedIn.

In het topic Analytics gaan we in detail in op de nieuwste hype: hoe kunnen we Social Media gebruiken om te leren? Wat kunnen we leren van onze concurrenten? Wat van onze consumenten? Waar is onze doelgroep mee bezig? Welke nieuwe technologieën zijn beschikbaar op de markt? Welke kan ik gebruiken om te innoveren?

Planning voor Leuven

1. Sociale media als rekruteringsmiddel | Maandag 9 maart 2020

2. Sociale media als middel voor transparante communicatie | Maandag 16 maart 2020

3. Sociale media als fun en inspiratie voor je klanten | Maandag 30 maart 2020

4. Sociale media als instrument voor mond-tot-mondreclame | Maandag 20 april 2020

5. Sociale media als visitekaartje | Maandag 27 april 2020

6. Sociale media als analytics |Maandag 11 mei 2020
















Enkele tevreden deelnemers

De zaakvoerster, Patricia de Fillete : “De voorbije jaren heeft de winkel een vast cliënteel uitgebouwd. Nu willen we verder groeien door onze klanten efficiënt te informeren over de nieuwe collecties, de acties rond de toptopicals … én door nieuwe klanten aan te trekken. Social Media leek ons een mogelijk kanaal, maar hoe pak je dat aan ?

Patricia de Fillete-Mooi Lifestyle

De enthousiast gebrachte en interactieve Social Media Mondays hebben helemaal opgeleverd wat ik ervan verwachtte. Na toepassing van de tips & tricks heb ik immers echte vooruitgang gemerkt in het aantal interacties op onze sociale media kanalen én in onze bedrijfsomzet. Een mooie bijkomstigheid is bovendien dat ik ook mijn zakelijke netwerk heb kunnen verbreden. Missie 100% geslaagd!

Koen Lambrechts-Eric Banden

Verleden jaar volgde ik een cursus "social media mondays", georganiseerd door het VKW en UCLL en zeer enthousiast gegeven door Kutlu Taskin Tuna en Ilse Bollens. Deze cursus werd gevolgd door een "social media coaching" traject, waarbij de sociale media van ons kantoor aanzienlijk "geboost" werden door een team enthousiaste en bekwame studenten, in samenwerking met mijn medewerkster Chanou. Bedankt UCLL-Moving Minds!

Danny Janssen-Kantoor Janssen